tisdag 4 maj 2010

Författare saknar inte idéer

Imorse fick jag ny energi till en bokidé jag burit på ett tag. Man skulle kunna tro att det tuffaste för författaren är att komma på saker - "Var får man allt ifrån?". Men så är det inte. Det svåra är att få alla idéer som snurrar i huvudet förverkligade. För författare är du inte om du saknar idéer. Då har du ju inget att berätta och ska inte förvänta dig att folk ska ägna tid åt att läsa det heller. Det tuffaste är alltså att få dem på papper, nöta stol och tangentbord. Och framför allt göra klart. Och göra det så bra att det tilltalar bokförlag och läsare.

2 kommentarer:

Kim M Kimselius sa...

Bra inlägg! Känner igen mig, får alltid nya idéer, nya böcker, nya uppslag och tiden räcker inte till att skriva alla böcker jag har inom mig. Tycker du har formulerat det mycket bra här på din blogg! Kramisar Kim

Victor Estby sa...

Tack, Kim!