onsdag 12 maj 2010

Skribenterna som ger mig energi


Läst några sonetter av Lotta Olsson ikväll. Hon är för jäkla säker. En av mina absoluta rim- och versfavoriter. Oj, så elegant hon verkar föra fingrarna över tangentbordet. Orden dansar fram. Därefter lyssnade jag på några av Tage Danielssons texter på Spotify. Han var en sådan vän med orden, liksom killade dem bakom örat och fick dem att slå just de lekfulla kullerbyttor han ville. Bra att läsa skribenter som är så jävla bra i den genre man själv verkar i. Bra för energin.


Vilka skribenter/författare ger er energi?

2 kommentarer:

Granne med potatisodlaren sa...

Ja, tänk om man fötts till Tage D. Jag slutar aldrig att förundras över hans absoluta gehör.
Leken med språket är verkligen en energikick.
Det är många som ger mig energi. Framförallt de som har ett språk som skapar en känsla, som verkar helt naturligt men som det naturligtvis ligger oändligt mycket arbete bakom.

Kim M Kimselius sa...

Dean Koontz har alltid inspirerat mig. Bra språk och kluriga berättelser. Kramisar Kim