tisdag 27 april 2010

10-talet börjar imorrn

Kanske har 10-talet inte börjat förrän 10-tal kommer med sitt första nummer. Rätt roligt med en tidning som byter namn vart tionde år. Skönt skruvat. Tilltalar mig så pass att jag nyligen blev prenumerant. Jo, jag har länge gillat tidningen också för dess kulturdebatt och för att den publicerar nya litterära förmågor. Alltid spännande att läsa sådana.

Imorrn kväll är det i alla fall releasefest för tidningens nya nummer med nytt namn och allt. Och när festen är över är det ingen tvekan om att det är 10-tal.

Jag ska försöka hinna dit. Får se om jag lyckas.

5 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Enda problemet är att man inser att tiden går för fort, hette den inte alldeles nyss 80-tal?

Kim M Kimselius sa...

Vad häftigt med en tidning som byter namn varje år! Kul grej! Kram Kim

Victor Estby sa...

Eva: Håller med dig. Ja, den gjorde ju det. Du verkar ha det fint i Paris annars? Sveavägen var också vacker idag på eftermiddagen, men vad är den mot Champs Elysée?

Kim: Räcker det inte med en gång per decennium? :) Kul ändå, tycker jag.
Kram på dig

Kim M Kimselius sa...

Jo, vart tionde år räcker gott och väl.

Victor Estby sa...

KIM: ;)