söndag 6 september 2009

Söndagen - en bra skrivdag

Idag har jag fått en massa skrivet. Inget skönlitterärt för egen del. Men intervjuade en författare i fredags och satte mig ner och började mala vid tangentbordet nu i eftermiddags. Kan bli rätt ok intervju till slut, tror jag. Har alltid varit en av de roligaste sysslorna inom journalistiken, tycker jag. Att lyssna på människor och berätta för läsarna ens intryck om personen och framför allt förmedla på ett underhållande sätt vad personen sagt.

Jag har intervjuat en hel del författare genom åren:
Ann Jäderlund, Carl-Michael Edenborg, Einar Heckscher, Olov Svedelid, David Ericsson, Sara Villius, Per Wästberg, Daniel Boyacioglu, Carl Johan De Geer... Det är de jag kommer på på rak arm.
Alltid lika roligt att kliva in i deras världar och höra dem berätta om hur de arbetar och skapar.

Inga kommentarer: