lördag 19 december 2009

Plågas av "De apatiska"

Började läsa Gellert Tamas "De apatiska" imorse och blev så jävla arg efter bara några sidor och ilskan fortsatte förstås ju mer jag läste. Tills jag efter trettio sidor var tvungen att sluta för att inte förstöra dagen helt. Det är plågsamt att läsa hur ens land har betett sig mot barn och deras föräldrar som flytt hit. Men man är skyldig att göra åtminstone det och är det så bra skrivet som den här boken verkar vara går det lättare. Med lite socker i botten så går medicinen ner. Ikväll ska jag plåga mig vidare genom berättelsen om vårt omänskliga land.

2 kommentarer:

Granne med potatisodlaren sa...

Jag håller tummarna för att du inte spricker av ilska. Jag är säker på att jag skulle göra det. Spricka skrika och vara arg som en tok. Vågar inte ta risken.

Victor Estby sa...

Faktum är att efter 50 sidor börjar Lasermannen-stämningen infinna sig. Tamas är skicklig på att skapa ett slags ickefiktiv spänning, det är som att ha kommit in i en riktigt välskriven deckare.