tisdag 9 februari 2010

Inne och cyklar

Fått en begagnad motionscykel. Perfekt för den hemmasittande redaktören, författaren, frilansjournalisten. För även om jag förnyat simkortet är det mindre tidskrävande att slänga sig upp på cykeln i vardagsrummet. Kör Tammervarianten än så länge - en kvart om dagen. Men hade nog ruttnat redan efter första turen om jag inte haft filmer att titta på under tiden. Har plöjt igenom de första Indiana Jones-filmerna och började imorse på Martin Scorseses "Alice Doesn't Live Here Anymore". Kul grepp att göra ett slags fortsättning på "Trollkarlen från Oz" och "Alice i Underlandet". Dorothy och Alice måste ju bli vuxna någon gång och kliva in i det vuxna vardagslivet med barn, självupptagna män, som har svårt med jämställdheten, skvallerväninnor och kampen att få ihop pengar till hyran.

2 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jag har ofta funderat på cykel men den tar sån plats. Men jag hade en kompis som cyklade till Aktuellt varje kväll... Nu har jag ju tack och lov ett kvartersgym i huset strax intill. Gäller bara att ta sig dit.

Victor Estby sa...

Man tager vad man haver, som Cajsa Warg ska ha sagt. Ja, den tar plats. Men det funkar här. Och, ja, det var det där med disciplinen. Men en kvart om dagen ska jag väl greja.