lördag 13 februari 2010

Världens mest schysta medborgare

Satt en sväng på Medborgarplatsens välbesökta bibliotek igår kväll. Bläddrade i lite tidningar, lade ifrån mig de två påsarna med nyinhandlade böcker på stolen bredvid. När jag sedan var halvvägs över Medborgarplatsen upptäckte jag att jag bara hade en kasse i nypan. Helvete, nu är den andra kassen borta för längesen. På bibliotek går ju i princip bara människor som inte har råd att köpa böcker (nej, jag tänkte inte helt rationellt), så varför skulle de låta ett nyinhandlat exemplar av "Precious" ligga kvar orört? Jag skyndade tillbaka. Där låg påsen som jag lämnade den. Och i den låg "Precious" kvar. Jag smög ut ur biblioteket med världens mest schysta medborgare leende, väsande: "My Precioussss...".

4 kommentarer:

Jane Morén sa...

Just här vid Medborgarplatsen är vi en hel del riktigt schyssta typer asså;-) Precoius, är det förlagan till filmen? Har du sett filmen?

Victor Estby sa...

Ja, det är ju bevisat nu. :) Ja, det är boken filmen bygger på. Men originaltiteln är "Push". Nej, har inte sett filmen, men ska göra det snart.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Fin historia min ssssöte...
Inte som när dottern gick på kafé och väskan blev snodd mitt på ljusa dan, man ska nog hålla sig till bibliotek!

Victor Estby sa...

Är helt på din linje, Eva. Heja biblioteken!