torsdag 1 oktober 2009

Oktober och novellsamlingen går framåt

Min favoritmånad har börjat och löven kämpar kvar fast de brinner i gult, orange och rött. Hjälpt U med lätt marknadsföring inför en konsert med en av hennes orkestrar 25 oktober på Restaurang Louis i Söderhallarna.

Nej, nu ska jag skriva lite på novellsamlingen. Den går framåt. Det är så lite kvar och jag funderar på vad det är som gör att jag inte bara skriver klart den sista novellen så att samlingen äntligen blir färdig. Men som sagt: Framåt går det, så det ska väl inte vara så långt kvar ändå.

2 kommentarer:

Nina sa...

Är inte alla projekt svårast på slutet? Jag tror det kan bero på någon slags separationsskräck - när det är klart är det klart. Då blir det tomt. Eller i vart fall blir det annorlunda. Så kan det nog vara särskilt med ett så stort och personligt projekt som en novellsamling. Men min lösning i de där lägena har varit att göra en tidsplan (skriven på papper!) och sedan följa den slaviskt. Och bocka av varje del som är klar. Lycka till!

Victor Estby sa...

Tack för tipset! Frågan är bara om jag behöver fler papperslappar på skrivbordet.