lördag 27 juni 2009

Frukost och gårdagens tidningsskörd

Engelsk på balkongen med en kopp te och ett gäng veckotidningar jag gillar och därför ser till att få hem.

Ingen dagsvers i LO-tidningen denna vecka, men väl en kort översikt över Roslund & Hellströms författarskap. Ser till att länka från min hemsida när den finns på nätet.

Fokus har jag gjort en intervju och ett reportage för under våren. Riktigt vass och välskriven veckotidning. Roligt att skriva där. Igår kom ett fett sommarnummer.

Det var i Internationalen jag började skriva professionell dagsvers för elva år sedan. Men första året skrev jag gratis. Jag är den redaktionen väldigt tacksam för att den gav mig chansen att skriva vers, ösa på bara och utan skyddsnät kasta mig ut, utan att de någonsin hade några synpunkter. Enda gången de klagade lite var när jag gav mig på Edith Södergran i en vers. Men de publicerade i alla fall. En eloge till dem! Jag fick under den tiden också kontakt med min dagsversförebild Mats Nörklit, som jag dagsversskriver jämte i LO-tidningen sedan februari i år.

ETC gör jag ett jobb för just nu. Känns väldigt roligt, det med.

Inga kommentarer: