fredag 5 juni 2009

Stockholms nya laguppställning - dagsvers om ohyra

Idag har jag börjat blogga även på Författarcentrums blogg. Istället för att skriva artiklar, reportage och noveller. Jag skulle i alla fall kunna se min före detta lärare på Jakobsbergs folkhögskola, Torbjörn Berggren, i ögonen om jag skulle träffa på honom. Hans pockande retoriska fråga är när han ser gamla elever: "Det skrivs, hoppas jag!"

Nedan dagens dagsvers, inspirerad av omslagsnyheten i senaste numret av Mitt i Söderort.

Hyresgästföreningen och bostadsbolagen är överens om att införa ett nytt hyressättningssystem för bostäder i Stockholm. Där A är markeringen för de ”fina” bostadsområdena och därmed högsta hyrorna och K för de minst ”fina” bostadsområdena och lägsta hyrorna.

Stockholms nya laguppställning

En stad som gör mänskor till a-lag och b-lag,
där kan väl en del tyckas vara i olag.
Vem vinner på det? På sin höjd något bolag.

Inga kommentarer: