torsdag 27 augusti 2009

Att inte vara ute och cykla

Idag är jag inte ute och cyklar. Kedjan hoppade av igår i rusningstrafik på Skeppsbron. Och jag fick inte dit den igen. Gick med cykeln till lokala cykelreparatören. Han satte tillbaka kedjan raskt och passade under tiden på berätta att framhjulet satt löst och att det förmodligen inte bara var att skruva dit, utan att jag borde gå tillbaka med den till stället där jag köpt den och utnyttja garantin. Det mesta har suttit löst på cykeln, styrstången exempelvis, så jag är inte förvånad. Jag fick också veta av reparatören att ekrarna kommer att rosta, men att naven är de bästa man kan köpa för pengar. En klen tröst, menade jag när så många andra saker är fel på cykeln. Men jag kunde åtminstone glädjas åt att reparatören inte ville ha något betalt.
Kanske kan det bli en novell eller något i framtiden. Brukar tänka så när jag drabbas av motgångar. Som författare har man alltid den bakvägen.

Inga kommentarer: