torsdag 20 maj 2010

Bra att gå på releasefester

Var på releasefest igår. För författare är det bra att vara på sådana då och då. Dels för att man ser att man kan bli klar med en bok och dels för att så många på festen undrar när man blir klar med den där boken. Träffade bland annat en på festen, vars gäststuga i Stockholms skärgård jag hyrde och satt och skrev i för fem år sedan. Då skulle jag skriva en roman, men redan första kvällen jag kom ut hade jag skrivit en novell. Och på den vägen har det fortsatt. Novellsamlingen är nu i alla fall en novellsamling till omfånget. Och att stryka och lägga till i. Romanen blev det också lite skrivet på och jag fick en massa bra idéer där ute i skärgården. Det är bra att gå på releasefester, som sagt.

2 kommentarer:

Granne med potatisodlaren sa...

Jag tror att du blir klar när du tycker att det är nödvändigt. Energi och arbetsvilja fattas dig inte i alla fall. Var det en bra bok som presenterades på festen?

Victor Estby sa...

Du är bra klok och bra du, Eva. Glad att jag har dig som supporter! Jag tror absolut du skulle gilla Lena Kallenbergs nya dagsboksroman "Södermorsor": http://www.leopardforlag.se/Article/View/?articleId=169