tisdag 3 november 2009

Gör en volt och håller värmen

Tydligen har jag inte bloggat på hela dagen. Frilansat istället. Skickat en vers och dragit iväg lite jobbidéer. Rara redaktörskontakter - mycket uppskattande allihop.
Redaktörat lite själv och ska fortsätta med det imorgon. Bidragen till antologin droppar in i snabbare takt än jag räknat med, vilket är roligt.
Rörmokarna som ska byta ventiler på elementen, och därför stänger av värmen i minst två veckor, stövlade in oanmälda idag. Men eftersom jag fick ur dem att de inte kommer in på allvar här förrän i nästa vecka slipper jag åtminstone slammer inne i lägenheten och kan jobba hyggligt den här veckan. Sedan är det bara att vänta på en köldknäpp och så ska värmen vara tillbaka. Köpte en säck ved idag för säkerhets skull och la fram ett par raggsockor. Förmodligen är man mest en bortskämd jävel.
Jag gör en volt och håller värmen, som Tage Danielsson sjöng i "Elektricitetsvisan".

Inga kommentarer: