onsdag 11 november 2009

Tangentsmatter mot kylan

Igår skickade jag manus. Idag har jag skickat iväg en vers och några reportageförslag. Fortfarande kallt i lägenheten. Hantverkarna är i någon lägenhet omkring, hör dem som gnagare i väggarna. Igår kväll slog förmodligen husets alla värmefläktar ut strömmen tre gånger. Först dog strömmen i halva lägenheten, sedan blev hela huset kolsvart. Att öppna dörren ut i trapphuset var som att stirra in i gapet på ett kallblodigt grottodjur.
Sedan har det inte varit några avbrott och min kompis reflektorvärmaren stryker min rygg med lugna, ljumma händer, där jag sitter vid skrivbordet och försöker skjuta bort kylan med mitt tangentsmatter.

3 kommentarer:

TXJNY sa...

Let's born to rock!

Victor Estby sa...

Peltonen hade sprit!
Rekommenderade dig som avgrundsillustratör till City nyss. Har de ringt?

Stefan Estbys Kommentarer sa...

Det kanske är gnagare i väggarna? Musse och de andra