tisdag 31 augusti 2010

Framträdde på Kulturhuset igår

Igår morse läste jag dagsverser och Söndagsbildendikter på Kulturhusets nya poesiscen. Det var faktiskt premiären för höstens frukostpoesi i husets nya bibliotek nere vid "Plattan". Roligt och hedrande, förstås. Fick en hel del skratt och leenden och en del av de allvarligare dikterna vidrörde nog ett och annat hjärta. Det var ett tag sedan jag läste dikter inför publik. Hade glömt vilken lyckochock man får efteråt. I alla fall när det går bra. Scenpersonens belöning: Man berör och folk tycker om en.
Efteråt gick jag, trots att jag är lite trött efter senaste dagarnas halsont och hängighet, och köpte en kasse poesiböcker på ett antikvariat. Sedan satt jag och läste och njöt hela eftermiddagen och kvällen.

3 kommentarer:

danielfrilans sa...

DU ÄGDE i måndags. Tack.;)

Jenny L sa...

Kul Victor! Härlig kick!

Victor Estby sa...

Daniel: Tack!
Jenny: Ja, det var verkligen häftigt!