fredag 17 september 2010

Söndagsbildenprojektet växer

Nu har José Figueroa levererat bilden till veckans söndagsbild. Min tolkning och hans bild kan ni ta del av här på söndag. Jag räknade nyss ut att det här blir den 29:e sedan vi satte igång med vårt projekt "Söndagsbilden" i februari, där han skickar en stämningsfull bild på fredagen och som jag tolkar med en dikt på söndagen. Jag har också hunnit framträda med några av dikterna på Kulturhusets nya bibliotek vid Sergels torg i Stockholm och snart publiceras några av dikterna och bilderna i en litterär tidskrift. När numret kommer ut meddelar jag det här. För att läsa alla Söndagsbilderna vi hittills gjort - scrolla ner till etiketterna till höger och etiketten "Söndagsbilden" och klicka på den.

4 kommentarer:

Granne med potatisodlaren sa...

Ser fram mot många fler. Och hoppas på att ni kan använda dem i en bok eller så.

Victor Estby sa...

Tack! Ja, vi får se vad som händer framöver.

Peter Fowelin sa...

Jag gillar också bilderna. Och texterna.:)

Victor Estby sa...

Tack, Peter! :)