fredag 30 oktober 2009

Med lite hjälp från mina drömmar

Igår natt vaknade jag av en klar bild. Genast förstod jag att den var en mix av ett TV-program jag sett på kvällen och en väldigt trevlig middag med en gammal vän och hans berättelser om hur det kan vara att vara nybliven, orolig förälder. Lite öl på det och några timmars sömn. Sedan satt bilden där. Och är en fin skärva till en novell jag trodde var färdig i min novellsamling.
Nu ska jag infoga drömbilden och se om den passar även i praktiken.
Jag har ångan uppe nu efter att ha avslutat den sista (?) novellen i samlingen. Så nu ska vi se...

2 kommentarer:

Beata sa...

du säger alltid att du filar på den sista novellen, jag undrar jag om den nånsin blir skriven...

Victor Estby sa...

Ja, det kan man undra... :) Och den som undrar kanske får fortsätta att undra då...