torsdag 9 juli 2009

Petat lite med novellsamlingen

Känt mig lite splittrad idag. Inte haft någon skrivro. Eftersom Jan Guillou har bestämt att det för professionella författare inte finns något som heter inspiration så kan det inte ha varit det jag har saknat i alla fall. Skönt.

Har petat lite med novellsamlingen i alla fall. Vaknade igår morse av en logisk detalj jag missat i slutet av en av novellerna. Lade in den nu. Borde betyda att åtminstone den novellen är klar. Hoppas bli klar med samlingen den här månaden. Det är märkligt hur likt arbetet med en bok kan vara läsningen av en god sådan. Man vill både igenom den och att den inte ska ta slut när man väl närmar sig slutet.

Nöjd med att jag idag också skaffat ett hängmappsarkiv för alla novellutkasten till samlingen. Gör skrivbordet lite mer hemtrevligt att slå sig ned vid. Ett litet, prydligt svart, fyrkantigt och välfyllt papptorn tronar nu på golvet under detsamma.

Fick häromdagen inbetalningskort från Karlstad för årets medlemsavgift till Frödingsällskapet. Det ska jag betala nu så att de skäggiga farbröderna i styrelsen, som alla ser ut som Gustaf Fröding (lika bisarrt som sant), inte ska bli ledsna på mig. En av anledningarna att vara med i sällskapet är att de skickar fina, somriga vykort.


Inga kommentarer: