torsdag 25 juni 2009

Lundell och en kebab i Årsta


Lycklig, lycklig, som Ulf Lundell sjunger. Sol över Årsta. Folk ler. På väg hem efter en intervju i Årstas andra ände stannar jag till och köper kvällstidningarna och läser dem på den prisbelönta Palmyra Kebab vid Årsta torg. Intervjun har gått bra och jag äter kebaben med den saftiga salladen, de småstingande persiljeflisorna och de fjärilslätta köttflarnen och bläddrar i tidningarna och kommer fram till Expressens nöjessidor. Där rapporteras det att Lundell är singel igen och rubriken under bilden från förr, där han ser så lycklig ut, lyder: "Han verkar så deppig nu". Jag hade unnat Lundell att vara lika lycklig som jag idag. Och är det schyst att den här nyheten ligger på nöjessidorna? Taskig placering, tycker jag.

När jag kommer hem till skrivrummet läser jag på nätet att Pockettidningen R:s utsända i Berlin käkar döner på en bakgård. Döner är kebab på tyska. Hennes döner är godare än de goda svenska kebaberna, hävdar R:s Lina Lund, frågan är om hon ätit Palmyras.

Nu blir det tvättstugan. Sedan ska jag skriva på en artikel jag måste bli klar med. Novellsamlingen får nog ligga orörd idag.

2 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Det låter i all enkelhet som en lycklig dag, Victor!

Victor Estby sa...

Jepp, Eva! Jepp!