söndag 23 augusti 2009

En knut mindre i novellsamlingen

En stor knut knöts upp imorse , när jag låg och drog mig. (Borde inte fler ligga och dra sig på morgnarna istället för att fara upp i ottan, förresten? Har aldrig begripit så mångas faiblesse för att gå upp mitt i natten och käka lunch och dricka lättöl vid halv tio på morgonen.) Tror att vår värld skulle bli bättre om alla drog sig längre på morgnarna och låg och löste problem och filosoferade innan de gick upp. Många av mina litterära problem löser jag i sängen på morgnarna. Imorse ännu en, alltså. Har gått och grunnat på den några dagar. Och nu kom plötsligt lösningen för mig. Så självklar. Den har ju funnits där hela tiden. Att jag inte kommit på den förut! Har förmodligen legat och dragit mig för lite senaste veckan.

Inga kommentarer: