fredag 7 augusti 2009

Tillbaka i skrivarstugan


Varma Värmland på så många sätt. U mötte mig vid tågstationen. Sedan sen, härlig grillmiddag under den mörknande Värmlandshimlen. Långsamt petade stjärnorna sina små strålande hål i den och månen klättrade upp ur skogsbrynet. Installerad i skrivarstugan igen vid skrivbordet. Värmen och fukten har väckt myggorna till liv. Men imorgon ska vi skaffa nytt myggmedel, så då är det lilla problemet inget problem längre.
Nu är det natt och fladdermössen fladdrar ikapp med myggen och nattfjärilarna. Prövade att skriva lite på tåget på vägen hit. Blev mest att jag började och sedan körde fast. Det är novellsamlingens arbetstitelnovell jag inte riktigt sopat ihop än, men den är på gång.
Imorgon ska jag få ihop en dagsvers till en ny uppdragsgivare. På kvällen blir det Arvika och Packmopedsturnén. Premiär för mig och U. Det är något man bara ska ha sett som sommarvärmlänning.

Inga kommentarer: