söndag 9 augusti 2009

Praktiskt med två ställen för en glömmare

Det är praktiskt att ha två ställen att röra sig emellan. Ett ställe kan man exempelvis glömma batteriladdaren till kameran på och det andra stället kan man glömma sladden som man laddar in bilder i datorn med hjälp av på. Vilket betyder att det inte går att ladda in bilderna jag tog på Packmopedsturnén här om kvällen eller bilder på det som händer runt skrivarstugan på dagarna. Folk som är bra på att glömma kvar saker, glömmare, behöver minst två ställen, gärna fler. att utöva konsten de är bra på. Resultatet i mitt fall blir att sidan blir utan bilder någon vecka då och då. Eller får nöja sig med arkivbilder.

Igår spikade jag fast några skevande plankor på husfasaden, ordnade en hasp till ytterdörren och idag har jag trimmat gräs och rensat ogräs mellan skrivpassen. Det går framåt med det mesta skrivna, faktiskt. Idag har jag sagt åt farsan att vila. Det är han värd. Jag plitar på vår bok och så checkar vi av ikväll.

Söndag ska ju vara en vilodag, åtminstone för tillsvidareanställda lärare, som min far. Men för mig, som tillhör marknadsekonomins mediaproletariat, frilansarna, är ju varje dag en vardag. Det innebär också att man kan ta helg några timmar mitt i veckan. Vilket jag tänker göra imorgon, och lägga mig och läsa Joe Hill i hängmattan. Om Värmlandssola är på sitt glada humör, vill säga.

Inga kommentarer: