söndag 9 augusti 2009

Kloka, briljanta Bodil

Också jag lyssnade självklart på Bodil Malmstens sommarprogram igår. Hade lite kontakt med henne får några år sedan när hon skrev en fin novell till den tidning jag var redaktör för. Jag korrekturläste och gav respons på hennes text. Hon skickade mig ett signerat ex av "Priset på vatten i Finistere". Senare skickade jag en tidning jag publicerat en novell i till henne och hon gav mig mycket uppmuntrande och generös respons på den novellen. Vi hade intressanta och roliga mailväxlingar kring skrivandet.
Igår skrattade och grät jag och U till hennes sommarprogram. Bodil Malmsten är en av våra riktigt stora författare. Och en av de där människorna man är så glad över att de finns för att de är så bra. För att de gör världen och livet lite roligare och klokare.

Inga kommentarer: